Vakantie Malága 2015

Wanneer je in het voorjaar of najaar nog een keer lekker wil fietsen, dan moet je zeker eens richting de omgeving van Malága gaan. Dit is een prachtig gebied met erg mooie plaatsen en natuur. Zelf ben ik er begin november geweest, en toen was het nog steeds begin 20 graden! Midden in de zomer zou ik er zelf niet gaan fietsen als het er iets van 35 graden is. Het is echt een prachtig gebied voor het voorjaar en najaar. En Malága zelf is ook een erg mooie en vooral gezellig stad waar je lekker kan eten en op terrasjes kan zitten tot ’s avonds laat.

Toen ik er was ben ik samen met een vriend van me vier keer op pad geweest met een mountainbike. Elke keer zijn we een andere kant op gegaan en we vertrokken steeds vanuit Alhaurín el Grande. Het waren steeds tochten van 70 a 90 km. Van de derde dag heb ik de volgende video gemaakt:

Wanneer je er oren naar hebt om deze kant op te gaan en nog een accommodatie zoekt, neem dan even contact met me op via deze site of een van de social media kanalen. Ik kan dan misschien een leuk adres voor je regelen inclusief gids.

Coín, Tolox, Sierre de las Nieves

Sierre de las Nieves

Hier onder (klik op ‘lees verder’) vind je een overzicht, foto’s en gpx file van de vier dagen.

Dag 1
– Ojén en Alhaurín el Grande
Omschrijving: Van de routes de makkelijkste en een leuke om mee te beginnen. Ondergrond zijn voornamelijk gravel paden en paar stukken asfalt.
Afstand: 60 km
Hoogtemeters: ca 1300
GPX bestand: Opslaan

Dag 2 – Alhaurín el Grande en Mijas
Omschrijving: Deze route brengt je naar wat hogere punten. Hij is iets lastiger dan de vorige door klimmen die steiler zijn en de ondergrond die wat ruiger is. Het zijn wel brede paden en een paar stukken asfalt.
Afstand: 42 km
Hoogtemeters: ca 800
GPX bestand: Opslaan

Dag 3 – Coín, Tolox en Sierre de las Nieves
Omschrijving: Persoonlijk vind ik dit de mooiste route van de vier. Je komt op prachtige punten met mooie uitzichten en het is ook de meeste zware door het klimmen. Er zitten een paar hele steile stukken in. Verder kom je door leuke dorpjes heen waar je goed drinken kan halen of een kopje koffie kan drinken.
Afstand: 75 km
Hoogtemeters: ca 1200
Camera settings: 1080p, 60fps, Protune Off en Whitebalance Auto.
GPX bestand: Opslaan

Dag 4 – Almogía en de berg Santi-Petri
Omschrijving: Een leuke route met een zware start klim over asfalt totdat je bovenaan komt bij het kerkje. Daarna blijf je een tijdje onverhard op deze hoogte fietsen. Na de afdaling krijg je weer een stuk asfalt langs het stuwmeer. Een leuke rit om mee af te sluiten.